در سال های اخیر قبولی دانش آموز و رفتن او به پایه بالاتر در هر شرایطی سیاست اصلی حاکم بر آموزش و پرورش شده است و ظاهرا با ترک تحصیل دانش آموز در هر شرایطی ( چه از لحاظ انضباطی مشکل داشته باشد و چه از لحاظ درسی ) مخالف است . توجیه مجریان و طرفداران این سیاست این است که اگر دانش آموزان از چرخه ی آموزش و پرورش رسمی خارج شوند به دنبال کارها و امور خلاف رفته و برای جامعه معضل درست می کنند.
در عالم واقعیت اگر به افراد جامعه ی اطراف خود نگاه کنیم بسیاری از آن ها مدرسه را به پایان نبرده اند یعنی در یک مقطعی از مقاطع تحصیلی ترک تحصیل کرده اند و یا اخراج شده اند .
پرسش این است آیا تمام آن ها خلاف کار یا معتاد شده اند و معضلی برای جامعه شده اند ؟
پایگاه خبری تحلیلی سخن معلم نوشت:
وبلاگ "بهارنارنج، مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:
در یادداشت فرهنگی پیش رو به تحلیلی معرفتی بر دومین نامه ارسالی رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی به قلم حمید حسن زاده می پردازیم.
اروپا سال 2016 را در حالی آغاز می کند که رهبر یک نظام دینی و انقلابی در دو مرحله آن هم در کمتر از یک سال جوانان آنها را مورد خطاب مستقیم قرار داده است و ایشان را دعوت به تفکر در مبانی الهی و دینی در پرتو همگرایی در اصول و مبانی اخلاقی و بشری در مدار عقیده نموده است.
نامه دوم امام خامنه ای به جوانان اروپایی در دورانی به آنها هدیه می شود که فرهنگ خود محور و ملحد غرب به پارادوکس خود تبدیل شده است.
این نامه نشان می دهد که روح تعبد و تکلیف گرایی تا چه میزان شاهد بر رفتار یک رهبر سیاسی و انقلابی است که بارزترین شاخصه الهی و فرهنگی این نامه (میثاق الهی) است.
نامه یک رهبر با بخشی از مردم جامعه دیگر که از نظر زبان، فرهنگ و ساختارهای تمدنی در شرایط متفاوتی هستند، بدان معنا است که نوعی از دیپلماسی عمومی با زبانی غیر متعارف در عالم مادیگرایی محض غربی، جوانان ایشان را به درک و فهم زندگی فطری دعوت می کند.
در این دیپلماسی نا متقارن با ایده های امروزی در غرب با ماهیت غیر الهی، گفتگو و ارتباط در سطح رهبر یک جامعه با بخشی از مردم ملت های دیگر نوعی تمدن سازی نامتقارن است و یک دیپلماسی ویژه.
اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم، چاره ای جز بیان مراد حضرت امام (ره) از بسیج و بسیجی نداریم. در اندیشه امام(ره) بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست. بسیج در صورتی می تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود که نیازهای دایمی و باورها و ارزش های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند، این نیازها ممکن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشند.
وبلاگ "بهارنارنج، مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:
در آستانه ی فرا رسیدن اربعین حسینی شعری از سروده های عبدالحمید روحانی از فرهنگیان استان فارس تقدیم عاشقان حسینی می گردد.
چند روزی دل هوای کربلا دارد بسی/ شوق رفتن سوی دشت نینوا دارد بسی
پا به پای زائران با گامهای استوار/ عزم دیدار عزیز مصطفی دارد بسی
میرود منزل به منزل کاروان عاشقان/ عشق روی خامس آل عبا دارد بسی
روز و شب پای پیاده کاروان عاشقان/ درد دلها با سر از تن جدا دارد بسی
همنوا با زینب و ذکرحسینی بر زبان/ انتظار آمدن درکربلا دارد بسی
اربعین آمد دوباره داغ زینب تازه شد/ جابر آنجا گریه ها و زجه ها دارد بسی
گر نبودند عاشقانت اربعین آن روزها/ یک نظر فرما که صد لشکر فدا دارد بسی
آفرین بر زائران و جان نثاران حسین/ این همه سرباز پاک و بی ریا دارد بسی