اهمیت حضور برجستگان حوزه های علمیه در دستگاه آموزش و پرورش
وبلاگ "بهارنارنج، مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:
محتوای
پیش رو با محوریت سخنان مقام
معظم رهبری در موضوع آموزش و پرورش و جایگاه معلم در نظام تربیتی و پرورشی
ارائه می گردد.
معلم انقلاب اسلامی،عامل فرآیند پیشرفت و روشنفکری و
حامل وجه نرم افزاری انقلاب اسلامی در مسیر عبور از تهدیدات و بهره گیری از
فرصت های پیش روست.
انتظارات رهبر معظم انقلاب، خطوط کلی انقلاب اسلامی (به ویژه در جایگاه تعلیم و تعلم) را نشانه گذاری، مشخص و تعریف می نماید.
می کوشیم با معرفی گوشه هایی از فرمایشات معظم
له، نقشه ی راه بزرگ ترین مجموعه آموزشی و پرورشی کشور را به متولیان امر
هدیه نماید.
حساسیت دستگاه تعلیم و تربیت
یک جامعه احتیاج دارد به انسان های مومن، پرانگیزه، صبور، امیدوار، خوش بین، علاقه مند به رسیدن به قله های کمال شخصی و جمعی، انسان های با ابتکار، متفکر، اهل تحقیق، اهل پیش روی را چه کسی به وجود خواهد آورد؟ این جاست که نقش معلم روشن می شود. دستگاه تعلیم و تربیت، یک چنین دستگاه حساس و مهمی است.
بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان1389/2/15اهمیت حضور برجستگان حوزه های علمیه در دستگاه آموزش و پرورش
من همین جا عرض بکنم-قبلا درحوزه ی علمیه گفته ام- فضلا و برجستگان حوزه ی علمیه، آن عناصر لایق و توانایی هستند که می توانند در مجموعه ی عظیم آموزش و پرورش نقش ایفا کنند؛ و هیچ دستگاهی مهم تر از آموزش و پرورش نیست.
این بدان معناست که برای آموزش و پرورش هر چه سرمایه گذاری مادی و معنوی و انسانی بشود، جا دارد. آموزش و پرورش منبع حیات برای جامعه است؛ هم برای امروز جامعه و هم برای فردای جامعه.
معلم کسی است که دارد نیروی انسانی را آماده می کند برای اداره و گذران زندگی کشور و زندگی جامعه در آینده ی نه چندان دور، چشم به هم بزنیم، همین جوان های شما، همین محصلین شما، مردانی هستند که کارهای جامعه بر دوش آن هاست؛ در هر رتبه ای که باشند، در هر سطحی که باشند.
بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان 1390/2/12