از جمله این برنامه ها می توان به نواختن زنگ مدرسه به نشانه احترام به معلمان در مدارس کنگو، کنیا، پاکستان، توگو، هند، نپال و میانمار اشاره کرد.
از جمله این برنامه ها می توان به نواختن زنگ مدرسه به نشانه احترام به معلمان در مدارس کنگو، کنیا، پاکستان، توگو، هند، نپال و میانمار اشاره کرد.
وبلاگ "بهار نارنج، مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:
وی در گفتگو با خبرنگار ما مبارزه با تهاجم فرهنگی و جلوگیری از گسترش فرهنگ غرب را از مصادیق عرصه های دفاعی در جامعه کنونی عنوان کرد.
علیرضا معصومی شجاعت، دلیری و بی باکی رزمندگان را از جمله مصداق های رفتاری دوران دفاع مقدس عنوان کرد و در ادامه بر لزوم بهره برداری از این مصادیق در راستای الگوسازی برای جوانان جامعه امروز تاکید کرد.
این رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس در ادامه صحبت های خود با اشاره به تفاوتهای موجود میان عرصه و میادین دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و دهه چهارم، تصریح کرد: در دهه اول انقلاب بسیاری از عوامل بیگانه و داخلی بر علیه نظام قد علم کرده بودند تا این نظام اسلامی و مردمی را به زغم خودشان نابود کنند ولی با دفاع جانانه و خداپسندانه، تمامی امیدهای آن نابکاران نقش برآب شد و اکنون که در دهه چهارم انقلاب به سر می بریم باید هشیار باشیم که از طرق گوناگون از جمله تحریم ها و فشار بین المللی به خصوص در مبارزات هسته ای بر ما فشار می آورند ولی مردم ما و مسئولین محترم نظام مقدس آگاه تر از آن هستند که زیر بار این ذلت بروند.
وبلاگ "بهار نارنج، مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:
عقیلی با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی و اخلاص از ویژگی های بارز رزمندگان دوران دفاع مقدس بود در ادامه مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ ارزشهای دفاع مقدس را از مصادیق عرصه های دفاعی در جامعه کنونی دانست.
وی ایثار و فداکاری را از مصادیق رفتاری دفاع مقدس و مناسب برای الگوسازی جوانان امروز عنوان کرد.
این فرهنگی بسیجی در ادامه با بیان تفاوت های میادین دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و زمان کنونی گفت: اخلاص و فداکاری و پایبند بودن به ارزشهای انقلاب در دهه اول انقلاب زیاد بود ولی متاسفانه در زمان کنونی تجملات و بی بندباری زیاد شده است.
وبلاگ "بهار نارنج، مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:
رزمنده دیروز،معلم امروز
مرتضی صادقی از فرهنگیان شهرستان جهرم طی گفتگویی اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس آنچه که به چشم می آمد از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان و مقید بودن به انجام فرایض دینی و شجاعت و گذشت و مهربانی آنها بود که در نوع خود منحصر به فرد و مثال زدنی بود.
این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان تفاوت های موجود میان عرصه و میادین دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و دهه چهارم (هم اکنون) اظهار داشت: تفاوت ها فراوان است در دهه اول جنگ به صورت مستقیم و فیزیکی بود اما در زمان کنونی دفاع در برابر تهاجم فرهنگی و فرهنگ بی بند و باری غرب است.
در دهه اول انقلاب همه برای خدا تلاش می کردند ولی امروزه گرایش ها معمولا اقتصادی است و با وجود ماهواره و رسانه های گروهی مجازی متمایل به مدگرایی و چشم و هم چشمی شده است. و ما باید در حال حاضر از خود گذشتگی و ایثار گری را به نسل جدید بیاموزیم. و با تکیه بر ارزشهای جامعه شکاف های موجود را با برنامه ریزی دقیق و پرکردن اوقات فراغت توسط افراد خبره و دلسوز برای جوانان پرشود.
وبلاگ "فرهنگیان استهبان" نوشت:
اتوبوس حامل مسافران ، سینه کویر را می شکافت و سربالایی جاده را
ناله کنان بالا می رفت . مسافران داخل اتوبوس،عاشقانی بودند که
کوله بار عشق بر دوش می کشیدند تا با دستان پرتوانشان بار نیاز
از شانه نیازمندان برداشته و توانمندی خود را با آنان قسمت کنند .
آنان جهادگرانی بودند که گرمای تابستان را در زلال باران معرفت ذوب کرده
بودند و می رفتند تا به محرومان خدمت کنند .
دکتر
محمد گودرزی طی یادداشتی به تشریح
جایگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در صحنه های اجرایی پرداخت.
بی شک یکی از مهمترین و اصلی ترین دغدغه و آسیب های وارد بر نظام تعلیم و
تربیت کنونی کشور ما، وارداتی بودن نوع نگاه درباره سیاست گذاری، برنامه ریزی،
مدیریت و اجرای فرآیند تعلیم و تربیت است. علیرغم تلاش ها و فعالیت های انجام شده
در طول سال های سپری شده از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، به نظر می رسد به دلیل
مبتنی بودن اقدامات آموزشی و تربیتی در حوزه های مختلف ذکر شده بر مبانی، اصول و
روش هایی که خاستگاه واقعی و حقیقی آن فلسفه مادی و انسان محور غرب می باشد،
نتوانسته ایم آنگونه که باید، متکی بر هویت دینی و ملی بهره مندی لازم و کافی را
ببریم.
سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس طی نامه سرگشاده خطاب به وزیر آموزش و پرورش به جایگاه آموزش و پرورش در فضا سازی ذهنی و صحنه های اجرایی اقتصاد مقاومتی پرداخت. متن کامل این نامه به شرح زیر می باشد.
آرمانهای پر محتوا و پر مضمون در جهت اجرا، مدیران با مسئولیت، متفکر و عملیاتی می خواهد
بروزرسانی آرمان های فرهنگی در صحنه های اجتماعی خواهان بکارگیری الزامات اجرایی از سوی مدیران فرهنگی جامعه است و نقش متولیان فرهنگی در جهت فضا سازی ذهنی و عینی در جامعه ناگریز و یقینی است.
موضوع اقتصاد مقاومتی که از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و از دغدغه های ایشان
در جهت مقاوم سازی کشور در مقابل با ترفند های دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب
است از همین جنس است.
شعر" آل سعود بار دگر هم حیا نکرد " به قلم عبدالحمید روحانی از فرهنگیان کوار تقدیم نگاهتان می گردد.
آل سعود بار دگر هم حیا نکرد / این صحنه ها بدید و شرم از خدا نکرد
با بی کفایتی چه فاجعه ای تلخ آفرید / هرگز کسی چو او بدین حد جفا نکرد
در سرزمین وحی بود و زمان نتیجه بود / یک دم رعایت حرم مصطفی نکرد
گرما زیاد و فوج جماعت زیادتر / آل سعود گوش به فریادها نکرد
در آن هوای گرم ولیعهد بی صفت / راحت عبور کرد و کسی را صدا نکرد
قلب امام عصر عزادار حاجیان / در سوگ پیکری که مناسک رها نکرد
در سوگ نوجوانان که دلش غرق انتظار / در انتظار آن پدر که خدا را رها نکرد
یا رب تو ریشه کن بنما این سعودیان / این ظالمی که ظلم نمود و وفا نکرد
بدرقه به یاد ماندنی
محمود سلیمی نژاد در وبلاگ "فرهنگیان استهبان" نوشت:
دبیر دینی و عربی ما بود ،خیلی دوستش داشتیم ،با لبهای همیشه خندان
و شخصیت والایش قلب تمام دانش آموزان را تسخیر کرده بود.
زنگ دینی و عربی بود عشق بچه ها!
از ایشان هم درس زندگی و انسانیت و هم درس خداشناسی و ایثار آموختیم،
واقعا خاکی بود و بی آلایش ، شجاع و نترس. در 5عملیات شرکت کرده بود
و مجروح هم شده بود. از جبهه برایمان خاطره می گفت
و همین موضوع برمحبوبیتش اضافه کرده بود.
سال1365 اواخر آذرماه بود من کلاس اول راهنمایی مدرسه
شهید دستغیب سروستان بودم ، برای جبهه نیرو می خواستند
خیلی ها ثبت نام کردند آقای حشمت ا..کمالی هم برای اعزام
نام نویسی کرده بود برای عملیات کربلای 4.
دربین دانش آموزان همهمه ای افتاده بود که آقای کمالی
می خواهد برود جبهه، اکثر دانش آموزان ناراحت بودند،
زیرا به قول خودمون برادرمون داشت میرفت جبهه.