بهار نارنج

مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

بهار نارنج

مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

بهار نارنج وبلاگی برای فرهنگیان وبلاگ نویس استان فارس است.فرهنگیان وبلاگ نویس در صورت تمایل به همکاری، وبلاگ خود را به ما معرفی و یا با گذاشتن کامنت رمز عبور مربوط به خود را دریافت کنید.ما خوشحال می شویم که شما به جمع ما بپیوندید.
sobheomid2008@yahoo.com

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است



فرهنگی فرهیخته، جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس حاج علی اکبر شمشیری پس از سالها تحمل رنج و مشقت حاصل از جانبازی ، به درجه رفیع شهادت نایل شد.

این گزارش حاکی است،جانباز گرانقدر حاج علی اکبر شمشیری در سال 1335 دریک خانواده مذهبی عشایری دیده به جهان گشود و یکی از فعالان دوران پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رفت.

وی با آغاز جنگ تحمیلی پس از 6 بار اعزام به جبهه های نبرد، در سال 1365 در عملیات کربلای 10 ازناحیه یک پا کاملا قطع و ازناحیه پای دیگر و جای جای بدن به شدت آسیب دید و به فیض جانبازی  نائل شد .

این جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی و مرد پرآوازه عرصه عزت و مقاومت، پس از سالها تحمل رنج حاصل از جانبازی ، درسحر گاه ششمین روز ماه مبارک رمضان به همرزمان شهیدش پیوست.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان آباده شهادت این معلم وارسته و جانباز گرانقدر را به فرهنگیان عزیز،امت شهیدپرور آباده و خانواده مکرم ایشان تبریک و تسلیت عرض نمود.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۰:۵۲
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس


هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه های ویژه ای در مدارس اسلامی هند برگزار می شود.

از این برنامه های مختلف می توان به تلاوت قرآن کریم توسط دانش آموزان مسلمان به صورت جمع خوانی اشاره کرد. این برنامه از آن دسته برنامه های سنتی در هند است که هرساله با جدیت در مدارس اسلامی این کشور دنبال می شود.

به نقل از پانا ترویج آیین و فرهنگ اسلامی در ایام ماه رمضان در مدارس اسلامی هند به شکل جدی پیگیری می شود و نتایج خوبی نیز در میان دانش آموزان و خانواده های آنان به همراه دارد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۴
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس


العالم: یک کودک داعشی که چهزه ای آسیایی داشت، یک معلم سالخورده را در شمال “صلاح الدین” اعدام کرد.

یک منبع امنیتی در استان “دیالی” عراق گفت، داعش در “شرقاط” واقع در شمال صلاح الدین یک معلم سالخورده را که به خاطر مخالفت با افکار این گروه چند هفته در اسارت بود، به خیابان اصلی شهر آورد و حکم دادگاه داعش را درباره وی قرائت کرد.

این منبع ادامه داد، یک کودک ۱۰ ساله که چهره او به آسیایی ها شباهت داشت با شلیک گلوله از پشت سر حکم اعدام را اجرا کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۲
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس
مقام معظم رهبری فرمودند: «روز جهانی قدس روز فریاد و مقاومت امت اسلامی در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز است.»
گزیده‌ای از بیانات حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای درباره روز قدس بدین شرح است:

«روز جهانی قدس روز اعلام مخالفت امت اسلامی با ظلم و بی‌عدالتی صهیونیست‌ها و حامیان‌شان است.»

«در مساله فلسطین، آنچه که هدف است، استنقاذ فلسطین است؛ یعنی محو دولت اسرائیل.»

«انتفاضه مسجدالاقصی یکی از آیات الهی است و جنایتکاران روسیاه را به شدت مجازات خواهد کرد.»

«تنها راه‌حل فلسطین؛ بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود و اخراج صهیونیست‌های غاصب از آنجا می‌باشد.»

«ما ایمان داریم که اسلام سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزین پس خواهد گرفت.»

«در روز قدس ملت ما به یاد آینده می‌افتد و همت در خود ذخیره‌ می‌کند و به حرکت در می‌آید و راه را به سوی آینده باز می‌کند.»

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۲۲:۳۰
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

بازخوانی برخی از ویژگی های امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (علیه السلام)، این اسوه و نماد ایمان در کلام رهبر انقلاب



امیرالمؤمنین در این مدت {دوران 5ساله حکومت بر جامعه} نشان داد که اصول اسلامی و ارزشهای اسلامی یی که در دوران انزوای اسلام و در دوران کوچکی جامعه ی اسلامی به وجود آمده بود، در دوران رفاه و گسترش و اقتدار و پیشرفت و توسعه ی مادی جامعه ی اسلامی هم قابل پیاده شدن است. اگر به این نکته توجه کنیم، خیلی مهم است. مسأله ی امروز ما هم همینهاست.

تاریخ: 1383.8.15

امیرالمؤمنین در این پنج سال با عمل و سیره و شیوه ی حکومت خود نشان داد که  اصولِ درخشان صدر نبوت - همان توحید، همان عدل، همان انصاف و مساوات، همان برابری بین انسانها - با خلیفه ی مقتدری مثل امیرالمؤمنین قابل اجراست. این، چیزی است که در تاریخ مانده است. هرچند بعد از امیرالمؤمنین این روش ادامه داده نشد.

تاریخ:1383.8.15

امیرالمؤمنین می خواهد به دنیا نشان دهد که این اصول اسلامی در همه ی شرایط قابل پیاده شدن است.

تاریخ:1383.8.15

چه کسی می تواند حتّی تصور کند که به امیرالمؤمنین شباهت پیدا کند؟ نه، هیچ کس شبیه امیرالمؤمنین نمی شود. امام سجاد که نوه ی امیرالمؤمنین بود و مقام عصمت داشت، وقتی به ایشان گفتند تو این قدر عبادت می کنی، فرمود عبادت ما کجا و عبادت علی کجا؟ یعنی امامِ عابد ِ سجاد می گوید من با علی قابل مقایسه نیستم. بین امام سجاد و بهترین عبّاد و زهّاد زمان ما هم هزاران فرسخ فاصله است. امیرالمؤمنین الگو و قله و جهت حرکت را نشان داد و شاخص را معین کرد؛ حالا به هرجا توانستیم برسیم.

تاریخ:1383.8.15

حضرت علی (علیه السلام) مظهر عدالت، شجاعت، تدبیر، انصاف، رعایت حقوق انسان و مظهر عبودیت در مقابل پروردگار بود.

تاریخ:1385.7.21

منطق امیرالمؤمنین، سلوک راه خداست. شیعه یعنى کسى که دنبال امیرالمؤمنین به راه مى افتد.

تاریخ:1386.5.6

برجسته ترین شعار حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) که به طور عملی به دنبال اجرای آن بودند، عدالت است، بنابراین ما به عنوان پیروان آن حضرت، باید عدالت را سرلوحه همه امور در نظام اسلامی قرار دهیم.

تاریخ:1387.4.26

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۰
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

اعتقاد بر آن است که  کودکان درزمینه یادگیری زبان انگلیسی، بهتر از بزرگ‌سالان هستند. اما این بدان معنا نیست که افراد بزرگ‌سال نباید سمت یادگیری یک‌زبان بروند. در این مقاله به معرفی ۷ رازمی پردازیم که با اجرای آن‌ها می‌توانید نتایجی شگفت‌انگیز در جهت یادگیری هر زبان جدید به دست بیاورید!

۱- واقع‌بین باشید.

برای شروع ابتدا هدفی ساده و دست‌یافتنی برای خود تعیین کنید. توصیه می‌کنیم روزانه ۵۰ لغت را انتخاب کنید و هنگام صحبت با  دیگران از آن‌ها  استفاده کنید. سپس به‌تدریج به یادگیری گرامر بپردازید.

۲- یادگیری زبان انگلیسی را به یکی از تغییرات اساسی در زندگی خود تبدیل کنید.

به خاطر داشته باشید که ثبات و پشتکار در یادگیری هر زبان عامل تعیین‌کننده بین افراد موفق از افراد معمولی است. به یکی از مهارت‌های زبان ( شنیدن، خواندن، نوشتن یا صحبت کردن) عادت کنید و همواره سعی کنید در هر شرایطی حتی هنگام خستگی، بیماری، ناکامی و … این عادت را دنبال کنید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۴
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

محمد بارونی در وبلاگ "نامه ی مهر" نوشت:

دانش آموزان عزیز، چند روزی است که از کار و تلاش درس و مدرسه فارغ شده اید و در حال گذراندن ایام تعطیلات تابستانی هستید. ایام ارزشمندی که اگر از آن به خوبی استفاده نکنید بعد ها پشیمان می شوید. پس شایسته است تا از این فرصت ها که همزمان با ایام نوجوانی و جوانی است و از سرمایه های خدادادی به حساب می آید بیشترین و بهترین استفاده را ببرید.

با توجه به این که استفاده مطلوب از اوقات فراغت سبب تامین بهداشت روان، توسعه مهارت های شناختی، پرورش جسم، ظهور استعدادها، رشد و تعالی شخصیت خود و جامعه می شود، توصیه هایی به شرح زیر پیشهاد می شود. امید است دانش آموزان عزیز با توجه به علایق و استعداد خود و با توجه به شرایط و امکانات محیط زندگی و با برنامه ریزی مناسب از این اوقات به نحو شایسته استفاده نمایند:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۶
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

این روزها این صحنه ای است که بسیار دیده می شود٬ دختران دبیرستانی که در مسیر مدرسه موهایشان از مقنعه بیرون است و تا دیوارهای آن را می بینند سر و سامانی به خود می دهند و این یادداشت تحلیلی است بر چرایی های این پدیده.

آستین هایش را تا آرنج بالا زده بود و به سبک جاهل های زمان پهلوی توی پیاده رو داشت قدم می زد. دو تا از دوستانش نیز کنارش بودند.

 سرکوچه که رسید٬ داخل رفت. چند قدم جلوتر تابلوی مدرسه پیدا شد. همین که به دیوار دبیرستان رسید٬ ناگهان ایستاد و دست هایش را بالابرد٬ کوله اش را روی شانه هایش تنظیم کرد و بعد با دست چپش مقنعه را از روی سرش بالا برد و دست راستش را تا مچ در آن فرو برد و موهایش را داخل گذاشت.

 مقنعه را جلو کشید و رفت داخل مدرسه…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۹:۳۴
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

وبلاگ "بهار نارنج، مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:

روان شناسان شناختی، به روش های مختلفی دست یافته اند که می تواند به نحو چشمگیری حافظه شما را تقویت کند. راهبردهایی مانند بسط، مرور ذهنی و وسایل یادیار می تواند به شما در بهتر به خاطر سپردن آنچه مطالعه می کنید کمک کنند. به خدمت گرفتن چند تا از این راهبردهای اثبات شده در هنگام مطالعه می تواند تفاوت بارزی در عملکرد درسی و نتایج امتحانی شما به وجود آورد.

در این زمینه، دو تا از مهم ترین کارهایی که می توانید بکنید، یکی اجتناب از حفظ کردن و با عجله آماده شدن برای امتحان و دیگری یک خواب خوب شبانه است.

پژوهش ها نشان می دهد که شب تا صبح درس خواندن، روش بسیار غیر موثری برای یادگیری معلومات جدید است و خواب می تواند به استحکام حافظه و عملکرد بهتر در امتحان کمک کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۶
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

وبلاگ "بهار نارنج، مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:

شادمانی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در زندگی بشر است. انسان ها بنا بر سرشت و ماهیت وجودی خویش، همواره از افسرده بودن گریزان اند و دوست دارند به سوی شاد بودن و شاد زندگی کردن در حرکت باشند.

در واقع شادی بزرگ ترین موهبتی است که داریم.شادی کیی از هیجانات ما از سوگ و ناامیدی تا وجد و سرخوشی را در بر می گیرد.

نقش نشاط و شادمانی و پویایی در جامعه به حدی است که یکی از معلمان علوم اجتماعی به نام جان راسکین معتقد است ثروتمندترین کشور، کشوری است که بیش ترین افراد شاداب و شرافتمند را زیر بال خود دارد.

شادی نه تنها احساس خوبی در فرد ایجاد می کند بلکه برای سلامت و احساس تندرستی و نشاط هم ضروری است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۴
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس