بهار نارنج

مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

بهار نارنج

مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

بهار نارنج وبلاگی برای فرهنگیان وبلاگ نویس استان فارس است.فرهنگیان وبلاگ نویس در صورت تمایل به همکاری، وبلاگ خود را به ما معرفی و یا با گذاشتن کامنت رمز عبور مربوط به خود را دریافت کنید.ما خوشحال می شویم که شما به جمع ما بپیوندید.
sobheomid2008@yahoo.com

جایگاه معلمان در سعادت و شقاوت افراد جامعه

سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۲۸ ب.ظ

 وبلاگ "بهارنارنج، مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:


محتوای پیش رو با محوریت سخنان مقام معظم رهبری در موضوع آموزش و پرورش و جایگاه معلم در نظام تربیتی و پرورشی ارائه می گردد.
معلم انقلاب اسلامی،عامل فرآیند پیشرفت و روشنفکری و حامل وجه نرم افزاری انقلاب اسلامی در مسیر عبور از تهدیدات و بهره گیری از فرصت های پیش روست.
انتظارات رهبر معظم انقلاب، خطوط کلی انقلاب اسلامی (به ویژه در جایگاه تعلیم و تعلم) را نشانه گذاری، مشخص و تعریف می نماید.
می کوشیم با معرفی گوشه هایی از فرمایشات معظم له، نقشه ی راه بزرگ ترین مجموعه آموزشی و پرورشی کشور را به متولیان امر هدیه نماید.


جایگاه معلمان در سعادت و شقاوت افراد جامعه

معلم می تواند این ماده ی خام را حتی از اسارت عوامل وراثتی هم نجات دهد؛این را علم ثابت کرده است. هم چنان که عوامل وراثتی بیماری های جسمانی و عوارض جسمانی می تواند با تدابیر گوناگون با پیشگیری ها و فعالیت های گوناگون خنثی شود، عوامل وراثتی اخلاقی و روحی و معنوی هم همین جور است.

معلم می تواند نوجوان را یا این کودک را به یک انسان عالم، فکور، دارای روح تحقیق، علاقه مند به تحقیق و پژوهش تربیت کند، یا یک انسان سطحی و بی علاقه ی به تعمق و بی علاقه ی به معلومات؛می تواند او را یک انسان شریف، نجیب، خیرخواه، خوش دل و پاک نفس تربیت کند و به عرصه بیاورد، می تواند در نقطه ی مقابل، او را تبدیل کند به یک انسان شرور، بددل و بدخواه؛می تواند او را یک انسان خوش بین، دارای اعتماد به نفس، امیدوار و علاقه مند به کار و فعالیت به بار بیاورد،می تواند در نقطه ی مقابل، او را یک انسان ناامید، مایوس و منزوی به جامعه تحویل دهد؛می تواند از او یک انسان متدین، پارسا و پاک دامن بسازد، یا نقطه ی مقابل، یک انسان لاابالی، بی اعتنای به ارزش های اخلاقی، بی اعتنای به تعلیم دینی تربیت کند؛ می توانید حتی بر عوامل خارجی تربیت-مثل رسانه ها و امثال این ها-غلبه کند؛ حتی با تعلیم مستمری که در طول سال های متمادی با این ماده ی خام، با این نوجوان، با این دل آماده ی پذیرش ایفا می کند، می توانید بر نقش تربیتی والدین غلبه کند؛ این نقش معلم است.

بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان1389/2/15

جایگاه و رسالت تربیتی معلم در آماده سازی آیندگان

ما امروز در شرایطی نیستیم که به حرف اکتفا کنیم؛ امروز نیاز داریم به عمل.آموزش و پرورش، چه در بخش ستادی، چه در بخش صف- که همین مجموعه ی معلمان و آموزگاران و دبیران در سراسر کشور هستند- می توانید آینده کشور را رقم بزنید.

درست است که تغییر بنیادی آموزش و پرورش یک کار اساسی است که بارها آن را به مسئولان محترم کشوری و آموزش و پرورش تذکر داده ایم.توصیه ی من به همه شما معلمان عزیز، به معلمان سراسر کشور این است که این عظیم را در خود باور کنید؛ بدانید که دارید چه نقش عظیمی را برای آینده ی کشور ایفا می کند.

بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان1389/2/15

نقش کلیدی معلمان در تربیت آینده سازان

معلمین عزیز توجه بکنند که ما برای فردای کشور چه جور انسانی نیاز داریم؟ زن و مرد ما برای ساختن مطلوب کشور. باید چه خصوصیاتی داشته باشند؟ این به دست شماست نوجوان یا کودکی که در مقابل شما در کلاس درش نشسته است، در اختیار شماست. شما با سخن خود، با منش خود،با رفتار خود، می توانید او را روانه ی میدان های عمل کنید؛ می توانید به او روح دیانت را آن چنان که شایسته ی اوست، تزریق کنید؛ می توانید از او انسانی زیرک، پرتلاش، اجتماعی، علاقه مند به مصالح جمع و جامعه بسازید و به وجود بیاورید؛ می توانید روح ابتکار را در او زنده کنید. معلم فرزانه ی ما می تواند درهمان محدوده ی کلاس درس خود این کارها را انجام دهد؛ این وظیفه ی همگانی و عمومی معلمان است در سراسر کشور.

بیانات مقام معظم رهبری درجمع فرهنگیان1389/2/15

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۶
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی