بهار نارنج

مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

بهار نارنج

مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

بهار نارنج وبلاگی برای فرهنگیان وبلاگ نویس استان فارس است.فرهنگیان وبلاگ نویس در صورت تمایل به همکاری، وبلاگ خود را به ما معرفی و یا با گذاشتن کامنت رمز عبور مربوط به خود را دریافت کنید.ما خوشحال می شویم که شما به جمع ما بپیوندید.
sobheomid2008@yahoo.com

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

با گذشت زمان و افزایش استفاده مردم از شبکه های اجتماعی و تغییر برخی تعاریف اسلامی، عده ای از بانوان در لوای چادر که نماد حجاب کامل است، خود را به گونه ای تزئین می کنند تا توجه بیشتری جلب کنند.به نظر می رسد این افراد تفسیرشان از حجاب آنگونه نیست که معنی واقعی حجاب است و کاملا برداشتشان متفاوت و سلیقه ای است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۹
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس


هر معلمی در دوره تدریس خود ممکن است با دانش آموزان گستاخ برخورد داشته باشد. نکته ای که اکثر معلمان را آزرده می کند. تندی و بی ادبی این دانش آموزان طوری است که به نظر می رسد کنترل آن ها ممکن نیست. در این جا روش هایی را برای برخورد با دانش آموزان گستاخ پیشنهاد می کنیم.

با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد کنیم؟

۱ – اگر خود تحت‌ فشارهای روانی ناشی از زندگی و کار قرار داریم و نمی‌توانیم رفتار و گفتار خود را کنترل کنیم، بهتراست پیش از انجام هرکاری درباره دانش‌آموز، به فکر روشی برای کنترل فشارهای خود باشیم. تحقیقات نشان داده ‌است اگر مربیان بتوانند برخی رفتارهای خود را تغییر دهند، فرمانبری دانش آموز بیشتر خواهد شد.

 

۲ – نباید افکار غلط و انحرافی درباره دانش‌آموز خود نداشته باشیم. به طور مثال: «شاگردم این کار را می‌کند تا حرص مرا دربیاورد یا او موجب تمام مشکلات در کلاس است.» چنین افکاری زمینه به‌وجود آمدن احساس بسیار بد را نسبت به آن دانش‌آموز مهیا می‌کند و به طور یقین بر رفتار ما و او اثر منفی می‌گذارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۸
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

عمار ذابحی در گوگل پلاس نوشت:
یادتان میاید آن روزها همه جای جبهه این را می نوشتند؟!...
امروز من می گویم!
لبخندبزن بسیجی!.....به خاطرتمام بی مهری هایی که برادرانت درحقت کردند!
لبخندبزن بسیجی...به خاطراینکه جلوی زن وبچه شرمنده ات کردند....
لبخندبزن بسیجی به خاطرتبصره ای که بیست سال تفسیرش نکردند...
لبخندبزن بسیجی به خاطرتمام تحقیرها...
لبخندبزن بسیجی ...به خاطرحقوقی که از تو بریدند تا ثابت کنند تو از فقیرترین قشرجامعه بودی!
لبخندبزن بسیجی ...به خاطر نانی که از تو بریدند و سر سفره زن و بچه هایشان بردند....
لبخندبزن بسیجی به روزی که تو از روی پل صراط می گذری و آنها سال ها پشت تبصره خدا معلق می مانند
و آنجاست که من می گویم لبخندبزن بسیجی... زیرا لبخند تو خلاصه خوبی هاست...
لختی بخند... خنده گل زیباست
هدیه به تمام برو بچه های مخلص بسیجی که روزگار خمشان نکرد و همچنان بر آرمانهای امام و رهبری و انقلاب اسلامی ایستادگی می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۹
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

محمد بارونی در وبلاگ "نامه ی مهر" نوشت:


در درون هر انسان نوع معینی از معرفت و میل به خداجویی و خداشناسی وجود دارد که به آن فطرت گفته می شود.

خداوند در قرآن کریم می فرماید: (وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنی‏ آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلی‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلی‏ شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلینَ / اعراف 172)

براساس آیه ذکر شده، خداجویی و خداشناسی از ابتدای خلقت (درعالم ذر) در وجود انسان ها به ودیعه گذاشته شده است و ایمان به خدای یگانه ی هستی بخش در اعماق وجود انسان ریشه دارد و این پیمان الهی تا روز قیامت دوام دارد .

برخی از مفسران در تفسیر این آیه نوشته اند که زمانی فرزند آدم به صورت نطفه است (که ذارتی بیش نیستند) خداوند آفرینشگر، استعداد و آمادگی برای درک حقیقت توحید به انسان بخشیده است. این خداجویی هم در نهاد و فطرت و هم در عقل و خرد به انسان هدیه شده است، تا همواره انسان بداند که اگر خودی دارد همه از آن خداست و شناخت خود، شناخت خداست و فرار از خود، فرار از خداست .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۳
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

وبلاگ "بهارنارنج،مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:

افت‌ تحصیلی یعنی د‌انش‌آموز د‌ر هنگام تحصیل بعد‌ از یک د‌وره موفقیت تحصیلی یا متوسط، به‌تد‌ریج ظرفیت یاد‌گیری او کاهش یافته و یا تکرار پایه تحصیلی د‌اشته باشد‌. به‌طورکلی نمرات او نسبت به ماه قبل یا سال‌های قبل سیر نزولی محسوس از خود‌ نشان می‌د‌هد. 

 در تعریف دیگر می توان افت تحصیلی را کاهش عملکرد دانش آموز از سطح رضایت بخش به سطح نامطلوب تعریف کرد و با بیان ساده تر یعنی نزول از یک سطح به سطح پایین تر.

 از عوامل موثر بر افت تحصیلی می توان موارد زیر را برشمرد:

 - متناسب نبودن هدف و محتوی برنامه ها با نیاز و استعداد دانش آموزان

- نامتناسب بودن فضا و شرایط مدرسه

- محرومیت فرهنگی و اقتصادی و فقر عاطفی، همچنین بی سوادی والدین دانش آموز

 و در خصوص راه های مقابله با افت تحصیلی می توان گفت:

- رابطه نزدیک اولیای مدرسه با خانواده دانش آموز

- عدم مقایسه دانش آموزان توسط والدین و معلمان

- ارائه الگوی مناسب در خانواده

- شناسایی علایق،استعدادها و توانمندی های دانش آموزان و حرکت در مسیر آنها

همچنین تغییر د‌ر نگرش‌های آموزشی معلمان، تغییر د‌ر سبک‌های مد‌یریت مد‌ارس، نوآوری د‌ر روش‌های تد‌ریس، اصلاح فرآیند‌ یاد‌د‌هی- یاد‌گیری و توجه به مشارکت مرد‌می‌ می‌تواند‌ د‌ر کاهش مسائل آموزش و پرورش به ویژه افت‌ تحصیلی مثمر ثمر باشد.‌ 
بهره‌گیری از مطالعات تطبیقی یعنی استفاد‌ه از تجربیات سایر کشورها د‌ر این زمینه میتواند‌ مؤثر باشد‌.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۷
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

در یک نظرسنجی از بیش از 1000 مدیر مدرسه در انگلیس آشکار شد که موارد ابتلا به مشکلات روانی در بین دانش‌آموزان این کشور رو به افزایش است.

  بررسی‌های سالانه یک سازمان ارائه‌کننده خدمات حمایت از مدیران برای مدارس موسوم به «KEY» در این کشور نشان داد که بیش از دو سوم مدیران شرکت‌کننده در این مطالعه، نگران بهداشت روانی دانش‌آموزانشان هستند.

گزارش امسال این سازمان نشان داد که مساله بهداشت روانی دانش‌آموزان، دغدغه بزرگ مسئولان،‌ مدیران و مربیانِ همه مدارس در تمام نقاط این کشور است.

«فرگال روش»، مدیر اجرایی «KEY» در این باره گفت: این نگرانی‌های گسترده مدیران در مدارس نسبت به سلامت دانش‌آموزان باید زنگ خطری برای کل جامعه باشد. بدیهی است که پیامدهای منفی مشکلاتی چون اختلالات روانی، خشونت خانگی،‌ زورگویی و مصرف مواد مخدر به آنسوی دیوارهای مدارس کشیده می‌شود و در آینده، جنبه‌های مختلف زندگی کودکانی را که با این معضلات مواجه بوده‌اند به طور جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، «کاترین روشه»، مدیر اجرایی یک موسسه خیریه بهداشت روانی کودکان در انگلیس موسوم به Place2Be نیز در این رابطه خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که افت سلامت روان، تاثیر سوء بر تمرکز و یادگیری دانش‌آموزان دارد و چنانچه این کودکان از حمایت عاطفی متخصصان بهداشت روانی برخوردار شوند، قدرت تمرکز و بازده تحصیلی‌شان بهبود یافته و به طور کلی بی‌نظمی و اختلال در کلاس‌های درس کاهش می‌یابد که این وضعیت قطعا به سود همه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۴
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس


 نوجوانانی که تعاملات اجتماعی را در پس ارتباطات مجازی شان پیگیری می کنند، حرفی برای زدن با عمو و عمه، دایی و خاله، پدربزرگ و مادربزرگ ندارند. همه فضای حرف هایشان با همسن و سال ها فقط مهارت ها و موفقیت های فضای دیجیتال است.
کودک امروز، چه می کند؟ این سوال می تواند یک سوال مبنایی در مورد سبک زندگی هر شخص و گروه و جامعه ای باشد. پاسخ به این سوال رویکردها و اولویت های زندگی انسان ها را مشخص می کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۹
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس