بهار نارنج

مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

بهار نارنج

مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

بهار نارنج وبلاگی برای فرهنگیان وبلاگ نویس استان فارس است.فرهنگیان وبلاگ نویس در صورت تمایل به همکاری، وبلاگ خود را به ما معرفی و یا با گذاشتن کامنت رمز عبور مربوط به خود را دریافت کنید.ما خوشحال می شویم که شما به جمع ما بپیوندید.
sobheomid2008@yahoo.com

وبلاگ "بهار نارنج، مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس" نوشت:

رزمنده دیروز،معلم امروز

مرتضی صادقی از فرهنگیان شهرستان جهرم طی گفتگویی اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس آنچه که به چشم می آمد از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان و مقید بودن به انجام فرایض دینی و شجاعت و گذشت و مهربانی آنها بود که در نوع خود منحصر به فرد و مثال زدنی بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان تفاوت های موجود میان عرصه و میادین دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و دهه چهارم (هم اکنون) اظهار داشت: تفاوت ها فراوان است در دهه اول جنگ به صورت مستقیم و فیزیکی بود اما در زمان کنونی دفاع در برابر تهاجم فرهنگی و فرهنگ بی بند و باری غرب است.

در دهه اول انقلاب همه برای خدا تلاش می کردند ولی امروزه گرایش ها معمولا اقتصادی است و با وجود ماهواره و رسانه های گروهی مجازی متمایل به مدگرایی و چشم و هم چشمی شده است. و ما باید در حال حاضر از خود گذشتگی و ایثار گری را به نسل جدید بیاموزیم. و با تکیه بر ارزشهای جامعه شکاف های موجود را با برنامه ریزی دقیق و پرکردن اوقات فراغت توسط افراد خبره و دلسوز برای جوانان پرشود.

این مجاهد عرصه فرهنگی در ادامه در پاسخ به این سوال که امروزه تهدیدات دشمنان بیرونی متوجه کدام جنبه از ارکان و بخش های انقلاب اسلامی است؟ در وصول به اهداف شوم خود از چه روش هایی بهره می برند؟ بیان داشت: امروزه تهدیدات دشمنان متوجه فرهنگ و عقیده است که با گسترش ماهواره و سایت های اینترنتی مبتذل و شبه ناک سعی در نفوذ در جوانان دارند تا فرهنگ و عقاید آنها را مورد هدف قرار دهند.

وی در تکمیل صحبت های خود ضمن اشاره به نقش نسل کنونی و به خصوص جوانان در مقابله با این تهدیدات تصریح کرد: خودشناسی و تکیه بر فرهنگ قرآن و عترت، هوشیاری در برابر عوامل فریب دهنده و بالا بردن رشد معنوی جوانان و علاقه مندی آن ها به مساجد و وحدت همه جانبه می تواند کارساز باشد.

این معلم بسیجی در جواب سوالی دیگر مبنی بر اینکه نشانه گذاری شما از آسیب ها و رخنه های فرهنگی جامعه در برابر ناتوی فرهنگی کدام است؟ ابراز کرد: امروز دشمن با ماهواره و اینترنت و موبایل سعی می کند که رخنه فرهنگی ایجاد کند و به ترویج بی بندباری، بدحجابی، بی اعتقادی و بی دینی در جوانان و نوجوانان ما بپردازد که باید مسئولین فرهنگی در مقابل تهدیدات فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن فرهنگ سازی کنند و بصیرت و آگاهی نسبت به دین و اعتقادات مردم به اسلام و گسترش فرهنگ نماز ایجاد کنند. به طور کلی دشمنان انقلاب در بعد فرهنگی تا حدودی موفق بوده اند اما می توان با بالا بردن رشد معنوی جوانان به حل این مسئله پرداخت.

صادقی در پایان با اشاره به این نکته که به سبب تاثیر گذاری دشمن در جنگ نرم، ارزشها و باورهای اسلامی کمرنگ شده است گفت: الگوسازی برای جوانان خوب انجام نگرفته است و متاسفانه عده ای از جوانان ما از اخلاق دور شده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۲
بهار نارنج مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

بهار نارنج

رزمنده

مرجع وبلاگی فرهنگیان فارس

معلم

گفتگو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی